МАШИНОБУДУВАННЯ / На заводі все ж сподіваються на обіцянки Зеленського

Голова наглядової ради ПАТ “Крюківський вагонобудівний завод” Володимир ПРИХОДЬКО у своєму блозі для “Інтерфакс-Україна” розповів про очікування, що саме його підприємству нададуть анонсоване урядом замовлення пасажирських вагонів.

Так, за словами Володимира Приходька, відповідне замовлення не має відійти закордонним виробникам рухомого складу.

В останні роки ми бачили приклади, коли в Україні оголошувалися відкриті тендери на поставку рухомого складу, взяти участь у яких міг хто завгодно. Більш того, прописувалися умови тендерів під польські, корейські потяги, – написав він.

У КВБЗ же пропонують провести закупівлю по переговорній процедурі (без тендеру), яка передбачена Законом України “Про державні закупівлі”, і застосувати її до вітчизняного виробника.

КВБЗ готовий поставити пасажирські магістральні вагони в зазначеній кількості в 2021 році в разі своєчасного укладення відповідного договору, його безумовного виконання замовником в частині фінансування і приймання готової продукції. У КВБЗ та Укрзалізниці є досвід співпраці, коли поставлялося на рік понад 100 пасажирських вагонів. Наприклад, у 2008 році було поставлено 107 одиниць. У 2014-му – 95 одиниць вагонів для транспорту соціального призначення,- пише керівник підприємства.

Також, Володимир Приходько назвав фактори того, що останні 5 років підприємство майже не отримувало замовлення від УЗ.

Поставка, прямо скажемо, невеликої кількості вагонів вітчизняного виробництва для УЗ у 2015-2020 роках — це не вина підприємства, а наслідок ряду об’єктивних і суб’єктивних причин. Серед об’єктивних – “некерована” Кабінетом Міністрів України наглядова рада УЗ, хронічна відсутність багаторічної державної програми розвитку залізниці, припинення пасажирського залізничного сполучення в зв’язку з коронавірусом і введенням карантину. Серед суб’єктивних — часта зміна керівництва УЗ, відсутність політичної волі у попередніх керівників транспортного відомства у справі оновлення рухомого складу.

Пожалілись у КВБЗ й на те, що не виконується обіцяне Володимиром Зеленським розпорядження стосовно замовлення нових дизель-поїздів, передає RailSnsider.

Що стосується 6 дизель-поїздів, то УЗ набула тільки один. Доля ще п’яти досі не вирішена, хоча є чітке розпорядження Президента України про закупівлю 3 дизель-поїздів у 2020 році, зроблене ним під час візиту на КВБЗ 6 березня поточного року. І ще двох поїздів — у 2021-му. Але воно не виконується, – написав пан Приходько.

42