ВИРОБНИЦТВО / Нардеп вважає, що електровози мають бути вітчизняними

Навівши приклад Крюківського вагонобудівного заводу, народний депутат від Кременчуцького району й частини Кременчука Олексій Мовчан виступив за перегляд політики участі українських виробників при проведенні держзакупівель. 

Нардеп наголосив на тому, що економіки світу переходять на режим максимальної локалізації промисловості, аби зберегти робочі місця і не допустити масового банкрутства місцевого бізнесу.

Водночас він звертає увагу на те, які умови поставила Укрзалізниця для виробників, які зацікавлені прийняти участь у тендері на постачання 205 вантажних електровозів.

З тендерних умов складається враження, що вимоги орієнтовані тільки на іноземного виробника, бо рівень локалізації складає всього 15%, – зауважує депутат.

А в Україні, вже сьогодні готові взяти участь в тендері близько 40 підприємств, на яких працює понад 10 000 працівників і серед яких знаходиться так потужне підприємство, як Крюківський вагонобудівний завод

Якщо однією з умов закупівлі рухомого складу буде локалізація виробництва в Україні та прозорі правила гри, у такому випадку реалізація проекту матиме потужний мультиплікаційний ефект у вигляді додаткових надходжень до бюджетів усіх рівнів, приблизно 200,8 млн євро, створені близько 4,8 тис. додаткових робочих місць, інфраструктура отримає найбільш адаптований до умов використання залізничний транспорт з ефективним його супроводом протягом усього життєвого циклу, – впевнений пан Мовчан.

Він впевнений в тому, що сьогодні, як ніколи, дії державних монополій, у тому числі Укрзалізниці, мають бути зосереджені на залученні власного виробника та захисті національної економіки при реалізації великих інфраструктурних проектів.

Потрібно переглянути політику участі українських виробників при проведенні держзакупівель, вважає Олександр Мовчан. Тому з відповідним зверненням він звернувся до прем‘єр-міністра, міністра інфраструктури та в.о. голови правління Укрзалізниці.

24