МАШИНОБУДУВАННЯ / Вирішується доля заводу КВБЗ

Кременчук – одне з найбільших промислових міст України. Тому підтримка великих промислових підприємств особливо важлива для Кременчука! Днями на Крюківському вагонобудівному заводі пройшла зустріч народних депутатів Верховної Ради України від Полтавщини – Юрія Шаповалова, Олексія Мовчана, Максима Березіна – з керівництвом вагонзаводу. А саме з головою Наглядової ради, президентом ПАТ «КВБЗ» Володимиром Приходьком та головою правління, директором ПАТ «КВБЗ» Максимом Крамаренком і депутатом Кременчуцької міської ради, членом Наглядової ради КВБЗ Олександром Плескуном.

– Наразі ми маємо труднощі із замовленнями. У порівнянні з минулим роком наша завантаженість зменшилась майже утричі. Ми звернулися до групи народних депутатів Полтавської області й щиро вдячні, що вони відгукнулись. Я впевнений, що варто звертати увагу на великі підприємства і у разі необхідності підтримувати їх, адже це тисячі робочих місць. Навіть більше – це долі людей, – поділився голова правління, директор ПАТ «КВБЗ» Максим Крамаренко.

Народні обранці одразу відгукнулися і вирішили підтримати Крюківський вагонобудівний завод, що має 150-річну історію.

Адже історії відомі випадки, коли промислові гіганти зазнавали краху. Протягом 77 років, до 2008 року, General Motors був найбільшим виробником автомобілів у світі. Банкрутство компанії називали, по суті, банкрутством всієї автомобільної індустрії США. Про передбачуваний крах GM було зрозуміло заздалегідь. Ще задовго до початку кризи, в 2005 році, компанія зазнала збитків у $ 10,6 млрд.

У 2007-му втрати склали вже $ 38,7 млрд., а через рік продажі впали на 45%. В результаті при величині активів у $ 82,3 млрд. GM набрала боргів аж на $ 172,8 млрд. Такий сценарій може повторитися і в Україні.

– В моїй роботі для мене завжди була пріоритетом допомога кременчуцьким підприємствам. Ми створили потужну групу народних депутатів з Полтавщини, яка і надалі займатиметься допомогою промисловим підприємствам міста, – розповів
народний депутат Верховної Ради України Юрій ШАПОВАЛОВ.

Депутати вирішили підтримати підприємство у такий непростий час. В країні назріває економічна криза, і для Кременчука надзвичайно важливо, щоб підприємства, які значно наповнюють бюджет міста, працювали та мали перспективи для розвитку.

– В Україні від кризи дуже сильно страждає галузь машинобудування. Нових замовлень майже немає. Під час зустрічі обговорили варіанти виходу з цієї кризи і вирішення існуючих проблем. Ми вели перемовини з Укрзалізницею та міністром інфраструктури України щодо перспектив нових замовлень для вагонного заводу. Адже Крюківський вагонобудівний завод – одне з ключових підприємств України, з новими технологіями і конкурентною продукцією. Є проблемні питання щодо заборгованості Укрзалізниці перед вагонобудівним заводом, допомагатимемо це вирішити, – зазначив народний депутат Верховної Ради України Олексій Мовчан.

– Ми одразу розпочинаємо діяти. Допоможемо нашому вітчизняному виробнику і просуватимемо його продукцію. Сьогодні ми бачили мобільні лазне-пральні комплекси, Збройні Сили України їх вже закуповують. У польових умовах це унікальна річ: бійці мають змогу дотримуватися санітарної гігієни за будь-яких умов. Такі комплекси ніхто в Україні не робить, лише Крюківський вагонобудівний завод. Якщо зупиниться виробництво – постраждає вся армія! – зауважив народний депутат Верховної Ради України Максим Березін.

Тож у підсумку робочої зустрічі народні депутати розподілили сфери діяльності й спланували наступні кроки. Це і зміни в законодавстві, і просування продукції вагонобудівного заводу в оборонній галузі, а також робота над новими замовленнями.

– Сьогодні вся машинобудівна галузь переживає далеко не прості часи. Тому і потрібно тримати «на плаву» великі підприємства, що наповнюють бюджет. Ми сподіваємося завдяки підтримці народних депутатів зрушити з цієї «вимушеної зупинки» і отримати нові замовлення для нашого вагонобудівного заводу, – прокоментував депутат Кременчуцької міської ради Олександр Плескун.

35