НПЗ змінюватиме виробництво

Кременчуцький НПЗ планує переорієнтувати виробництво авіапалива на користь дизельного пального.

Через обмеження громадянських авіаперевезень та обвалу світових цін на нафту вартість авіаційного палива марки JET A-1 опустилася до мінімальних за останні 15 років $215-220 за тону.

До початку березня котирування JET в портах Північно-Західної Європи були в середньому на 3-4% (на $20/т) вище за котирування дизельного палива. Через обвал цін на нафту після 6 березня котирування ДТ і РТ знижувалися пропорціально, але з 13 березня, у міру введення європейськими країнами обмежень на авіаперельоти, ціни РТ різко пішли вниз. 18 березня ціна JET A-1 в Північно-Західній Європі була вже на 20% (на $ 50/т) нижче ціни ДТ.

З 17 березня в Україні обмежено авіасполучення. В результаті, Кременчуцький НПЗ активно шукає покупців і одночасно планує змінити технологічну схему на користь випуску дизпалива. У 2019 році частка заводу склала 45% українського ринку авіагасу, а практично весь свій ресурс НПЗ направляв до Борисполя для компанії МАУ.

В Україні єдиним великим споживачем авіагасу залишається Міністерство оборони (в 2019 році вон закупило 40 000 т авіапалива при балансі ринку 483 000 т). 17 березня Міноборони провело черговий тендер на 10 000 т, переможцями якого стали Альянс Енерго Трейд і компанія з орбіти Трейд Коммодіті.

За даними агентства Financial One, обвал світових котирувань сприяв зростанню попиту на сурогатне дизпаливо (складається з 70% гасу і 30% базового масла), передає ЛігаБізнес.

60